понеделник, 21 януари 2013 г.

Кекс моркови и глазура от крема сирене

Много се колебаех дали да не напиша цялото име на рецептата в заглавието: Кекс с моркови, глазура от крема сирене, портокали и карамелизирани орехи. И последния да затвори вратата. 


Противно на емблематичния виц със зайчето - тортата с моркови не е гадна. Всъщност горещо препоръчвам.

Въпреки, че в заглавите написах кекс, всъщност в личният ми класификатор този сладкиш е в някаква неопределена графа. Много прилича на торта, но няма слоеве. От друга страна, ако разрежете блата по дължина и направите повече глазура, с която да го сглобите обратно, спокойно и без угризения на съвестта може да го кръстите торта. Морковите правят кекса/тортата много сочна. Глазурата от крема сирене, допринася допълнително за сочността.



Карамелизираните орехи са допълнителен акцент, който първоначално сложих за декорация, но в последствие установих, че много добре се вписват в цялостния вкус.



За кекса

  • 1 1/2 ч.ч бяло брашно
  • 2 ч.л бакпулвер
  • 1/2 ч.л сода
  • 1 ч.л канела
  • ванилия
  • 1/2 ч.ч меко масло
  • 2/3 ч.ч кафява захар
  • 3 яйца
  • 300 гр настъргани моркови
  • 2/3 ч.ч едро смлени орехи 
  • 4 с.л прясно мляко

Маслото и захарта се разбиват с миксер до гладък крем.
При непрекъснато бъркане, едно по едно се добавят яйцата и прясното мляко
Брашното се пресява, смесва се със содата, канелата и  бакпулвера и на порции се добавя към маслено - яйчната смес.
Добавят се и едро смлените орехи и морковите и всичко се разбърква набързо с шпатула.

Тестото за сладкиша се изсипва в кръгла тавичка, застлана с хартия за печене (моята е 26 см) и се пече около 40 мин, или докато вътрешността престане да оставя следи, когато се забоде клечка.
Готовият сладкиш се охлажда напълно, преди да се намаже с глазурата.



За глазурата

  • 125 гр крема сирене - аз ползвам 1 кутия филаделфия
  • 1 с.л настъргана кора от портокал
  • 1/2 чаша пудра захар
  • 2-3 с.л наквасена сметана
  • 1 с.л сок от портокал

Всички продукти се смесват до хомогенна смес, с която се намазва охладения сладкиш. Оставете го на хладно за поне 4 часа.



За карамелизираните орехи 
 Количеството е доста по- голямо от необходимото за кекса, но по- малка доза се прави доста по- трудно

  • 1 чаша орехи
  • 1 чаша захар

Захарта се карамелизира до светло кафяво. Добавят се орехите и всичко се разбърква, за да може орехите да се запекат леко и да се овалят в карамела.
Разстелете ги върху намазана с олио хартия за печене. Олиото е много важна стъпка и в никакъв случай не го пропускайте. В противен случай ще ядете орехи с хартия.
След като карамелът се охлади напълно може да го натрошите лесно с нож.

Поръсете сладкиша преди да сервирате.


Забележка:
На децата много им хареса комбинацията от моркови и портокал, но на мен лично вкусът на цитруса ми дойде малко доминиращ. Следващият път ще пробвам с малко количество грейпфрут или изобщо ще пропусна тази съставка.

Айде пийте сега по едно кафе /какао/ чай и бегом на тръстиката, че е понеделник. За вас не знам, но мен ме чака голям гърч и тежко сражение на своя и чужда територия.


Този уикенд подготвих много неща, да видим кога ще стигна до снимките. Заведението ще предлага домашни машмелоу (на снимката горе), пастет от пушена пъстърва и  крема сирене, пай на клечка и някаква форма на гуакамоле. Мисля, че пропускам нещо, но вие така и така ще сте забравили какво съм ви обещала, докато се натуткам с публикациите.

19 коментара:

  1. Много е вкусен! Скоро го правих и стана любим на домашните без изключение.Усмивки.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз съм влюбена в него. Единствено мъжът ми помрънква леко заради сметаната и портокала в него. Той хич не обича десерт да му киселее.

      Изтриване
  2. Изглежда страхотно!!!
    Успех в сраженията!

    ОтговорИзтриване
  3. Най-много ми допада,че си избегнала маслото в крема,което присъства неизменно във всяка рецепта за морковена торта,което направих и аз преди време,кога я правих.На мен лично масло и крем сирене никак не ми се връзват вкусово.
    Абсолютно ми допада твоята,особено с карамелизираните ядки.
    Много успешна седмица,Руми!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз също не обичам комбинацията на масло и крема сирене и това ме караше дълго време да се въздържам от правенето на този десерт.

      Изтриване
  4. Морковеният блат е фаворит у дома:) Много красив кекс е станал.Чакаме и другите вкусотии:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще ги пусна до няколко дни, стига да не съм се самоубила до тогава:)

      Изтриване
  5. Прекрасно! Никога не съм правила морковена торта.
    Подсещам се, че имам една рецепта, която чака изпълнение.

    ОтговорИзтриване
  6. Обичам морковена торта :)
    Както и пате от пушена пъстърва!
    Усмихната седмица от мен!

    ОтговорИзтриване
  7. Ах този уикенд сме били на една вълна и аз правих този морковен кейк, само че в моя си разновидност :)) Твоят изглежда неустоимо и като гледам рецептата е бил страшна вкусотийка :)
    Руми и снимките и стайлинга са както винаги впечатляващи!

    ОтговорИзтриване
  8. Руми, с този кекс ми свириш по тънката струна :)
    Много обичам,а твоят изглежда неприлично вкусен :)
    Хубава и успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
  9. Прекрасна торта, но пък аз имам фото въпрос. Как постигаш правилна експозиция при такива "тъмни кадри"? Имам предвид, че стилът е rustic, предразполага към по тъмни цветове и все пак основните обекти са добре експонирани. Има ли някаква тайна? Надявам се, че ме разбираш! :)

    Поздрави
    Маги

    ОтговорИзтриване
  10. Няма,няма да забравим,ще си чакаме обещаното меню!Няма нищо по-хубаво от домашната храна!

    ОтговорИзтриване
  11. One part compost to two or three parts potting soil would be a sufficient combination.
    Blotches or tunnels usually mean your plant has leaf miners.
    Again, using companion planting techniques will help your
    organic garden flourish.

    Review my web blog; sump

    ОтговорИзтриване
  12. Generally speaking, there are several main techniques made use
    of by data mining
    software: clustering, distinction, regression and association
    approaches. It also happens sometimes that your character will say something silly.
    Once the timeframe reaches 0 to X minutes, the star is about
    to land.

    ОтговорИзтриване
  13. If one innocently applies an insufficient amount
    of sealer on a very porous concrete material, the said material may not be effective at all.
    Polished concrete floors come in different colours and types to suit the different
    decorative and functional requirements of domestic or commercial customers.
    Repairing larger cracks or holes in driveways
    takes a little more time and preparation.

    ОтговорИзтриване
  14. Здравейте, а ванилията къде се слага? Във блата ли или във глазурата?

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...