сряда, 13 май 2015 г.

Бърза кухня: Спагети от тиквички

Време е за по- лека храна. Тази рецепта е нещо средно между салата и основно. Тънката разлика е в соса, който ще използвате. И да, спагетите са от тиквички, а не с тиквички. Да не се бъркат двата щата.

От доста време се каня да си ги направя, но опитите ми  се свеждаха до настъргване на ренде, което определено не придаваше същата консистенция. Понеже свободното време е относително нещо, всъщност стига само за неща, които ни харесва да правим. Определено не мога да квалифицирам ходенето по магазините в тази графа и така и не намерих време да пообиколя и да си намеря т.н. спирализатор. А и честно казано не ми се струваше икономически рентабилно само заради едните спагети от тиквички. Разни познати ги режеха с белачка за картофи и после с ножа ги наситняваха на лентички, но честно казано и до тази хамалогия не стигнах, макар че ако имате нерви, става доста сполучливо.



Ровейки из китайските сайтове за нещо съвсем различно, случайно попаднах на "острилка" за тиквички и моркови http://www.aliexpress.com/item/Vegetable-Fruit-Spiral-Shred-Process-Device-Cutter-Slicer-Peeler-Kitchen-Tool/32223793242.html Цената от 4 долара и безплатна доставка ми се стори достатъчно приемлива.


След месец чакане на доставката, вече бях горд собственик на джаджата за спагети от тиквички. Както казах - и без нея става, но за мързеливци като мен, тази е прилично евтина и ми спестява доста време. Толкова е лесно, че дори почнах да си я нося в работата да си правя спагетите от тиквички там, като от вкъщи си носех само сосовете. Подозирам, че ще се превърне в една от любимите ми покупки, която съм правила.


Спагети от тиквички с домашно песто и дроб от треска
Продукти за 4 порции

За спагетите

  • 4 малки тиквички
  • лимонов сок

За пестото

  • 2 връзки пресен босилек
  • 50г орехи
  • 50г пермазан или кашкавал
  • зехтин
  • сол

Допълнително
  •  1 консерва (130г) дроб от треска
  • пикантен сос

Разбира се, в тази рецепта са задължителни само тиквичките. Всичко останало подлежи на промяна. Единствената особеност е че използваните сосове не трябва да бъдат горещи.

Мисля че няма какво толкова да се обяснява. Тиквичките се "подострят" или нарязват на ръка, така че да станат на спагети. Подправят се с лимоновия сок. Разпределят се по чиниите и поливат със соса, който може да бъде просто домати с чесън и зехтин, сушени домати с рукола и прошуто или както в моя случай - песто с босилек и орехи. Ако си измислите нещо друго - давайте!

В моя случай босилекът се слага в блендера, заедно с останалите съставки. Всичко се миксира и се сипва върху спагетите.
Нарязания дроб от треска се смесва с пикантния сос и също изсипва отгоре.

Ми това е - бързо, лесно, вкусно:)




16 коментара:

  1. Тиквички сурови ли са?

    ОтговорИзтриване
  2. Много хитър уред :)
    Обичам дроб от треска и току го смесвам с нещо!
    Тази идея в случая ми допада!

    ОтговорИзтриване
  3. А от къде такава острилка?

    ОтговорИзтриване
  4. Предлагам следващият път като намериш невероятния чаркаляк за кухнята, преди това да пишеш, да събираш заявки и да поръчваш групово;) Щото аз сега, какво? След тези снимки?;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хахахах:) Ммм да, вземам си бележка веднага!

      Изтриване
  5. Много е готино с тези спагети от тиквички, нали:)
    Аз си взех миналата година спиралайзър :) и съм пробвала и тиквички,
    моркови, а най-любими са ми спагетите от червено цвекло и целина :)
    Спагетите от тиквички съм ги пробвала и сотирани за кратко и пак се получават много вкусни и интересни комбинации:)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хм от цвекло не съм пробвала. Ти какъв уред взе?

      Изтриване
    2. А ето и спагетите от цвекло:)
      https://igcdn-photos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t51.2885-15/10956770_388627487983852_1153920084_n.jpg

      Изтриване
  6. С ренде Бьорнер може да се нарежат по този начин.
    Благодаря за идеята!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Имам но стават на пръчици, а не на спагета.

      Изтриване
  7. На мен нещо не ми се получават спагетите. Опитах с краставица. Има ли специален начин :)

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...