сряда, 23 декември 2015 г.

Не Коледна рецепта за Не панирани ябълки

Обожавам Коледа, но през последните години се уморявам от кича, безкрайното пазаруване на подаръци за хора, които познавам, слабо познавам и или изобщо не познавам и от суетеното около  изяждането на огромни количества храна. Ако случайно си спомняте, празникът е Рождество Христово, но някак си Дядо Колда/Дядо Мраз/Дядо Праз много активно и напористо го изместиха. Обичам да приготвям всевъзможни неща с децата или за тях, но дали заради апокалипсиса по магазините или закъсняващата зима, дали заради нещо друго, но тази година нещата не стоят точно така. Както при всички, последните работни дни се превръщат в микро кошмари, но това не е някакво изключение за мен и то от доста време насам, така че едва ли причината се крие в това. От друга страна лятното ми настроение продължи почти до средата на ноември, а есенното още не ме е пуснало. Още не съм на вълна "кисело зеле", още по- малко на свинско, бекон и шпикована сланина. Обмисляйки опциите за празничен десерт тези дни, все не ми се минаваше на вълна баклава или нещо друго, от което устата ти залепва дни след това е черният дроб прискърцва и вие от количеството на поетата мазнина. И така за "не точно Коледа" си измислих "не точно панираните ябълки".


Леко неугледен, но много приятен десерт, носещ аромата на Коледа. Да ви кажа, може да го пробвате и като снакс с чаша греяно вино.




На този принцип, напоследък пека и цели ябълки. С подходящия сос, всичко придобива много приятен завършек.


Както знаете, от Philips ми изпратиха Airfryer с идеята да го пробвам и да споделя впечатления (За пропусналите, припомням, че според производителя, уредът пържи без мазнина). Много обичам да "побърквам" подобен тип съоръжения от експерименти. Така де, сигурна съм, че повечето хора, ще си направят пържени картофи или панирани пилешки хапки и със сигурност няма да им трябва "помощ от приятел".


По този случай си направих въпросните "не точно панирани ябълки". 

Необходими продукти

3-4 големи ябълки (по възможност да не са "хлебни")

За панировката

2с.л нишесте
1 яйце
2с.л кафява захар
канела и ванилия

Захарта се смесва с канелата и ванилията. Яйцето и нишестето се разбиват до гладка смес. Ябълките се почистват от семките и се нарязват на шайби. Всяка шайба се потапя в яйчната смес и след това се овалва в захарната смес. 


По традиция, ябълките се изпържват в масло, но както и друг път съм казвала, тази техника с пърженето от много години я избягвам по възможност. В случая подредих парчетата в кошницата на Airfryer и настроих на 190г за 10 минути. Оставих да изстинат напълно и чак тогава извадих от кошницата. Причината е, че ябълките бяха залепнали за мрежата и при опит да ги извадя още топли, се разчупваха. Ако искате да ги ядете още топли, препоръчвам да намажете мрежата с масло, за да нямате този проблем.


Ако приготвяте тази рецепта в обикновена фурна, задължително трябва да подредите ябълките върху скара. В противен случай отдолу се задушават и пускат, пускат вода и получавате нещо като каша за краен резултат. Времето за печене в обикновена фурна е около 15-20 минути на вентилатор пак при 190 г.

При сервиране, може да полеете ябълките с карамелен сос.  Рецептата съм дава тук: http://luluto.blogspot.nl/2012/01/blog-post_14.html, но все пак имайте предвид, че той си е доста калоричен
Честно казано, на мен са ми достатъчни и просто така, или поръсени с сока и кората на един портокал.


Тези дни бяхме седнали в едно заведение с приятели. При нас дойде възрастна жена да ни продава късметчета. В първия момент отказах, но после се замислих, че това е единствения начин, по който тази жена успява да оцелее с мизерните пари, които иначе получава от държавата. Беше най- милата баба, която някога съм срещала. Наистина. И мисля, че нейната усмивка беше най- коледното нещо, което ми се е случвало напоследък. От късметчето ми се падна Радост. Желая ви го и на вас!




4 коментара:

  1. Руми, весели празници (макар и без сняг :)) с близките ти!
    Желая ти радостта от късметчето да те спохожда редовно и задълго :)
    Грабвам си рецептата за непанираните неколедни ябълки.
    Хубави празнични дни!

    ОтговорИзтриване
  2. Много радост и на теб Руми ! Толкова мила снимка ...Ще пробвам рецептата :)

    ОтговорИзтриване
  3. Как се радвам, че не оставихме розовия чайник самотен в Пловдив :)
    Радост да огласява цялата къща, Румс! И домашната къща, и офисната, и всяка къща с камина, котка или късметче от баба Златка! :)

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...